Jag & Cindy är töntiga, fast jävligt coola

2011-06-16 @ 23:02:23

Ska försöka sammanfatta mig kort angående dagen och dess händelser.

Idag var man ledig från jobbet då man hade en skitopponering att göra. Hade en miljon gånger hellre jobbat, och velade in i det sista att skippa den och komma på en riktigt kass ursäkt för att slippa. På vägen till skolan hade man en rejäl knut i magen eftersom allt kändes verkligen skit och framförallt den där jävla opponeringen man skulle göra på en annan grupp. Jag var med i de två första grupperna och när jag hade lekt respondent och blivit nerklankad av två sura blondiner var det dags för mig och min pinsamma opponering. Egentligen skulle den vara på 15-20 minuter, jag var klar på mindre än fem minuter och skämdes verkligen. Men så fort Maria utalat sig om att det var en fem minuters bensträckare vände hon sig om till mig med världens största leende och utbrast ”Strålande opponering!” efter det öste komplimangerna ur henne och jag blev så chockad och glad att jag fick tunghäfta. Inte nog med det så fortsatte hon där hon hade slutat någon timme senare. Blir faktiskt riktigt glad när man tänker tillbaka på det nu. När jag fyra timmar senare skuttade runt hemma slog något mig som en klar blixt från himmeln. Maria nämnde att det material vi hade skrivit skulle kunna användas till c-uppsatsen som sedan skulle kunna publiceras. Fy farao vad coolt att en publikation. Den tanken gjorde mig helt paralyserad. Det är egentligen en omedveten dröm man haft länge, så det är seriöst löjligt häftigt att det ens ses som man har en chans.

 

Kände att detta avslut på kursen borde firas, så bokade upp Cindy. Fick då höra att även hon lyckats väl inom skrivarvärlden. Fan vad bra vi är! Det blev en löjligt god middag med ännu trevligare sällskap. Efter det åkte vi hem till henne och leta efter resealternativ. Destinationen är ännu okänd, eftersom vi inte riktigt vet om det kommer bli av eller när. Så har man inget sagt blir det inte så genant om det skulle ändras. Imorron är det jobb som gäller igen sedan har man en dejt med Karin inbokad. Så ska försöka krypa ner i sängen tidigt, om man nu kommer kunna göra det.
//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback