”We’re not done with them yet … never I think, hehe”

2011-07-19 @ 14:14:00

Jag måste vara psykiskstörd, men det finns seriöst ingenting som fascinerar mig så mycket som huliganism. Jag kan förstå det mesta när det kommer till sport. Jag kan erkänna att det finns stunder då jag tittar på sport som jag blir så irriterad, frustrerad och verkligen känner hur någonting bubblar inom mig som jag vill få utlopp för. Jag skulle vilja smälla till någon eller något, men samtidigt som jag känner det vet jag att det inte skulle känna något till och att det bara skulle kännas riktigt löjligt efteråt. Dessutom vet jag hur fel det. Men när det går så långt så folk kliver över gränsen mellan att känna så/vilja göra något och agera står jag som ett frågetecken.

 

 

Jag kan faktiskt förstå resonemanget huliganer för och varför de agerar som de gör när dem har sådana åsikter, sådan tro och uppfattning. Men vad jag inte kan förstå är hur en människa kan tro och tycka som de gör. ”You don’t think, you just do it” var svaret en liten kille som knappt kunde vara 15 år gav när han fick frågan om han inte fruktade något. Det är en sjuk värld vi lever i, eller rättare sagt det är en sjuk värld de lever.
//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback