Merry Christmas!

2011-07-22 @ 12:18:49
Gårdagens lärdom:
Jag är Cindys balls


Hänt en hel de senaste dagarna och ska försöka sammanfatta det hela mycket kort och endast nämna det stora händelserna. I tisdags såg man årets pridefilm med Karin. Filmen var precis som vilken annan svenskfilm som helst, inte apbra men mysig att se. Kan dock tänka mig att alla killar som satt i biografen tyckte den var något bättre än vad jag gjorde. Traskade sedan hem från Farsta då jag kände mig riktigt smart när jag kom på idén att stoppa allt av värde i kavajfickan istället för väskan. Traskade hem, hämtade laddaren till iPhonen innan man begav sig hem till Cindy där vi provade ett av de nyinköpta spelen. Vi båda föll pladask för de små minions som var bland de gulliagste man sett, "For yoooou!". Blev en aningen chockad när det var dags att röra sig hemåt och det faktiskt var mörkt ute.

Gårdagen förföll sig på så vis att det först var en liten shoppingtur med mormor och mamma, kom hem med ett pra byxor och en regnjacka så är riktigt stolt över mina köp. Åkte sedan med Cindy för att hämta en trött och sliten Jonna i Nynäshamn. På vägen hem fick jag höra något som kommer kräva en paus i min Cindys vänskap så fort vi kommer hem från Turkiet, fram tills dess tänker jag undvika att tänka på det. Men som jag sa till henen igår finns det inget hon kan säga eller göra som kommer få mig att förlåta henne. Efter den lillta roadtripen blev det självklart ännu mer spelande.

När jag sedan var hemma och satt i min egna lilla värld med musiken på började alla lampro blinka till, precis som de gör i Supernatural. När man sedan tittadde ut genom fönster och såg att varenda gatulampa hade släckts blev det en aningen läskigt. Jag hade då, trots alla uppmaningar på facebook inte uppfattat att det regnade, åskade och blixtrade ute, och inte gjorde jag det heller efter lamphändelsen trots att jag öppnade fönster och dörrar för att kolla ut. Verkar som jag är den enda i hela stan som inte uppfattade ovädret igår. Märkte straxt innan jag kröp ner i sängen att det duggade, men inte mer än så.
//Jenny
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback