God will give me justice

2011-02-03 @ 20:49:45

Såg tidigare idag The count of monte cristo. Vet inte riktigt vad man ska säga om filmen. Den var helt okej, men inte alls så bras som jag kommer jag ihåg att jag tyckte när jag var liten. Handlingen är riktigt bra, men märktes att den hade några år på nacken. Tycker de borde göra en ny inspelning av filmen. Men det lär väl inte ske förrän om nio år om man känner filmbranschen rätt. Man kan iaf glädas över den nya filmen om d’Artagnan och hans äventyr. Ord kan inte beskriva den lyckan.

 

Efter Monte cristo kände man för ytterligare en film, lotten föll då på Remember me. Utan att egentligen veta vad den handlar om startade man den. Ibland måste man göra sådana chansningar, sätter lite extra krydda på livet. Det var nog inte det mest optimala valet eftersom jag egentligen inte kände för att gråta. Men blev dock lite småförälskad i storebror Tyler. För övrigt var det en riktigt bra film. Vad det gäller slutet både avskydde jag det och älskade det. Nu har tårarna runnit klart för ikväll förhoppningsvis och nu återstår en lugn kväll och sedan en lång sovmorgon. Är ledig imorron så ska ta tillfället i akt och sova ut ordenligt och sedan plugga lite grann.

Så kan säga att man haft en deppdag idag, men sådana dagar har man ibland också.

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback