Fredag det är idag

2011-08-05 @ 15:49:22

Jahapp, då var dagens inköp avklarade. Nu blir det att plocka lite grann i rummet innan man ska byta om och göra sig iordning för firandet av Emma. Man märker att man är van med Turkiet och dess väder. Drog på mig shorts och en kofta idag innan man drog till Farsta. När man klivit ur bilen började jag frysa, trots en temperatur på 23 grader. Lite halv fail, men har man varit utomlands i vecka och vant sig vid 39 grader finns det inte så mycket att göra åt saken.

 

Måste påpeka att det allra bästa med att vara hemma är sängen. Har alltid älskat min säng och påstått att den är underbaraste platsen på hela jorden. Men efter jag kommit hem har jag insett att jag inte uppskattat den tillräckligt mycket. Sängen i Turkiet var som en betongplatta med ett lakan på. Den var löjligt hård vilket gjorde att jag inte kunde sova på sidan som jag brukar, utan tvingades ligga på mage för att inte få ont. De senaste nätterna har jag sovit underbart i min säng som känts som ett dunpalats. Det är som man legat i ett moln som format sig perfekt efter kroppen vilket gett mig maximal komfort. Det gäller för både madrassen och täcket, samtidigt har det känts som omgivit sig av ett pansar skydd som skyddar en mot allt. För att kortfatta mig, jag älskar min säng.
//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback