TORS dag

2010-01-28 @ 23:05:33

Orkar egentligen inte skriva detta inlägg, av två anledningar. Allra helst hade jag velat legat i min säng och sovit underbart gott just nu. Men har andra äventyr som ska genomföras imorron och då kommer man inte vara så taggad på att skriva om gårdagen. Och skriver jag ingen uppdatering om dagens händelser lär jag bli halshuggen. Dessutom så är detta tredje gången jag skriver det här, eftersom alla datorer som ställs i mitt rum verkar hellre vilja bli placerade på ålderdomshem. Antingen klarar de inte av det blåa i mitt rum eller så kör jag alldels för mycket med dem.

Programdag och projekttid var dagens skola. Samlning klockan nio, de enda som var närvarande då var jag, Karro, Natta och Mengmis. Vi började direkt med något nästan helt oväsentligt, nämligen spela Min pojkvän. Ett spel som Karrå fick när hon var liten, som innan sommaren ska genomgå en extrem makeover. Efter spel och en hel del skratt satte vi oss ner och fixade designen till spelplanen och korten som ska redosvisa alla poängen. Vid halv tolv åkte vi till Farsta där vi åt. Skrämde sedan nästan ihjäl mig själ när jag satt på bussen på väg hem till Jonna. Glömde helt bort flera saker idag, det ena var att jag lovat henne en paj tjugo minuter tidigare. Börjar bli gammal! Hemma hos Jonna var de matte som gällde. Hon räknade och jag pluggade projektarbete.

Efter det skulle det bli en sväng till Farsta. Stackars Cindy så ändrades planerna flera gånger eftersom bilen vägrade att samarbeta. Men efter mycket om och men så gav den upp och vi kunde, som lovat, hämta upp henne. I Farsta var presntshopping och ny outfit som gällde för Jonna. Sedan var det dags att åka och köpa mat. Det blev kinesiskt. Tänka sig att jag åt kinesiskt, unbelievable! Både Jonna och jag tog viktiga steg mot att bli bättre människor idag.
När man sedan kom hem babblade på som tusan. Det är sällan jag lyckas babbla på så mycket om absolut ingenting. Måste vara riktigt trött. Insåg även hur överbeskyddande mamma och pappa är. Men, men … man får väl se det positiva i saker och ting, man är iaf älskad.
Nu är det duschen som gäller, mor far ska ju få lägga sig någon gång.
//Jenny




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback