Only Cindy’s!

2010-01-05 @ 13:06:34

Lovade Jonna och Cindy att man skulle skriva varsitt inlägg. Så det här inlägget vill jag tillägna Cindy.

Efter en riktigt hemsk natt, som man inte vill prata om., frågar ni mig har årets J-VM aldrig ägt rum, så vaknade man upp alldeles för sent. Vilket gjorde att planerna att åka och kolla på färger inte genomfördes. Istället vandrade man mot The AH mansion, med önskan att vi skulle hitta på något annorlundare. Ett av förslagen var att sitta tysta i ett hörn, men eftersom jag var rädd för ett misslyckande så sade jag nej till det. När man väl kommit in i kylan, så fick man höra något som sedan skulle glömmas bort att tas upp några timmar senare.
Efter en stunds tittande på tv så kom vi fram till att det skulle bli middag någonstans och sedan GH hemma hos mig. Tog lite tid för systrarna för att göra sig i ordning, men till slut satt vi i bilen.

Destinationen var okänd. Vi hade varken koll på området eller vad för typ av mat som skulle ätas. Någonstans mellan Huddinge och Flemingsberg beslöt Jonna sig för att vi skulle ta en tripp till Tumba centrum. När vi sedan kom dit påbörjade en livlig och ganska kort jämförelse med Farsta centrum, vad vi kom fram till har jag ingen aning om. När hissdörrarna två minuter senare öppnades så fick vi se en bild som beskrev centrumet ganska bra. På bänken två meter från dörrarna satt två alkoholister och myset. För att beskriva centrumet lite mer omgående kan man säga att gamla skyltar och ett Lidl inomhus.

Antingen måste vi vara väldigt uppseende väckande av någon anledning, se väldigt hotfyllda och farliga ut eller helt enkelt högljudda, för vart vi än går så kollar folk alltid eftersom. Rundturen i centrumet pågick samtidigt som diskussionen om Cindys skor och stenåldern pågick, vad logiken i det låg vet jag ej. Besvikna över att inte hitta ett matställe fortsatte vi till Tumba köpcentrum. Mindre centrum, men fler blickar. Där inne kom vi på idén att bilda ett gäng, namnet är ännu inte bestämt, men snart kommer vi ha öppna ansökningar för alla som är intresserade!


the Bentleymobile


Till slut hamnade vi i Storvreten som jag inte förrän senare fick reda på är värsta ghetto stället. Kanske där vårt place ska bli? Det blev pizza för min och minstingens del. Jonna fick inte den fläskfilén hon ville ha, och inte var oxfilé någon idé att tvinga på henne. Istället blev det ytterligare en till pizza för sällskapet. Tro mig, jag skulle kunna skriva en hel bok om vad som skedde där inne, men har varken tiden eller orken för det. Det var … precis som en helt vanlig kväll med dem.

För att beskriva kvällen med lite ord skulle man kunna säga, alkisar, onda blickar, skratt, kriminalitet, blöjor, felåkningar, skrik, flams, skratt, gäng och skratt. Kan dessutom lova att snart kommer det dyka upp ett test på facbook som kommer revolutionera! Det kommer avslöja folks sanna jag och ta världen med storm!
Hoppas fröken är nöjd med detta inlägg. Lovar dig Jonna att inlägget om nyår kommer komma inom en snar framtid.
Det blev ju rätt så långt, precis som back in the days!
//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback