Mitt uppsåt förbli onämnt

2010-02-23 @ 19:48:01



Något som verkligen gör mig irriterad är dubbelmoral. Sitter just nu och pluggar lite kriminologi och har nu insett hur äckligt mycket dubbelmoral Sverige har i sitt rättssystem. Usch och fy! Något som dock är ännu värre är religionen. Under hela mitt liv har jag aldrig, aldrig, aldrig brytt mig om religion. Har aldrig gjort en anträngning att ens förstår religion för jag tycker det låter så befängt, sjukt och idiotiskt. Men jag respekterar ändå folk i min omgivning som är religiösa och tror på något. Jag älskar däremot när man har en diskussion med någon om ett vuxenämne, då man kan komma med vettiga argument och framförallt att personen/personerna lyssnar på en.

Imorron är det UF, ser verkligen inte fram emot det. Hade lätt hellre suttit med projektarbetet hela dagen. Istället ska stå och snacka om Ung i stan i flera timmar. Mer sitta ner på en bänk och föröska se glad och underhållen ut. Det kommer ju gå galant! Ser inte heller fram emot filminspelningen som kommer ske. Varför ska våra skola ha en egen tv-kanal? Det enda positiva är att jag kommer slippa limma ihop flera kort.
//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback