Vill ha jul nu!

2010-12-05 @ 18:33:00

Jag längtar så sjukt mycket till julen. Jag längtar till den mysiga känslan som uppstår då granen står framme, alla paket ligger under den, det är kolsvart ute och det enda som lyser upp är julpyntet och dess värme de utstrålar. Jag längtar tills man får ge bort julklapparna och se folks glada ansikten när de inser att man tänkt på dem och se dem lysa upp ännu mer när de gläds över vad som finns inuti. Eller när man ser den sjukt spända och förväntansfulla William som springer runt som en tok och klagar över hur sega och tråkiga alla är. Man plågas med honom, samtidigt som man inte kan låta bli att retas.  Jag längtar efter den tiden då man kryper ihop framför tvn för att se Borta med vinden och Ivanhoe. Älskar känslan då man på något magiskt vis åker tillbaka i tiden då jag och mormor satt en jul framför plåtburken och tittade på Ivanhoe. Ber bara om att de inte ska visas samtidigt som de gjorde förra året. Självfallet så längtar jag även till årets höjdpunkt, J-VM! Och i år ska jag och Karin ta-mig-fan se honom! Julen är utan tvekan den bästa tiden på året, och jag vill att den ska inträffa nu!

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback