Allmogefärg rock my world!

2010-08-04 @ 21:40:42
Ibland har man ett sådant jävla flyt så det finns inte. Simningen sköts upp tills på fredag. ska bli en tidigt simtur. Blev lite övningskörning då jag tvingade pappa till Farsta där jag sprang in på Panduor och shoppade loss lite grann, blev några saker att måla, en pensel samt ytterligare några färger eftersom jag ville ha svart och fstanade för ett litet set med flera färger. Dock fann jag inga schabloner och beslöt mig för att se om mormor och morfar möjligtvis sparat dem vi köpte sist. Fick åka med pappa för att kolla på gräsklippare, men det hela slutade med att gjorde ett implusköp och köpte en ny. Mormor och morfar var inte hemma så lämnade meddelande åt dem i gruset, vilket vi barnbarn gör och åkte sedan hem. När mormor ringde en stund senare fick man reda på att det fanns hela tre schablomer liggandes hemma hos dem och jag styrde stegen dit. Efter en timme av fikande där kom man hem med en massa olika saker. Bl.a. ännu mer färg eftersom den vi köpte förut inte alls torkar, vilket både jag och mamma hade trott. Så har nu spenderat kvällen åt att måla mina inköp idag. Dock har det bara blivit basen eftersom jag är ganska trött så orkar inte med något som kräver fokusering.


Ska snart krypa till sängs, är ganska trött och ska ändå upp tidigt imorron eftersom det blir avfärd någon gång runt nio - tio tiden. Destinationen är Oxulösund och Boda borg. Ska bli roligt och spännande, dessutom kommer få ett tillskott i tänkande eftersom även Josse ska med. Om jag inte ha helt fel kommer det bli en hel dag med påfrestningar både för psyket och fysiken. Vilket kommer leda till mer träningsvärk på fredag, men det är inget lite simning inte kan bota. Efter simningen ska jag nog tvinga ut mamma att för att köpa gardinstång samt fler saker att måla. Jag är så lycklig just nu. Äntligen säger jag bara!
//Jenny
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback