Hur kan Berg heta berg?

2009-10-14 @ 23:13:00


Du kommer ihåg?

Är nu äntligen hemma för idag efter en hel hektisk dag. Måste säga att jag nu i efterhand är riktigt stolt över att jag lyckades hinna med allt som skulle göras idag, plus lite till.
Dagen började med idrott då vi visade upp dansen för lärarna eftersom jag och Johanna inte ska vara med på danstävlingen. Det gick väl, okej. Efter det åkte vi till Farsta där vi åt, och gick runt och letade efter en vissa sak som användas till en viss persons present. Istället så kom vi båda på världens idé. För att inte avslöja för mycket så kan jag meddela så ska jga kort berätta att vi ska annordna en fest med ett väldigt specifikt tema som vi två iaf tycker är hur kul som helst. Efter trippen till Farsta var det dags för dagens andra lektion, vilket var religon då vi började informera folk om planerna. Efter det var det dags för mötet med handledaren, vilket gick hur bra som helst och likaså gick skrivandet av projektplanen. När jag precis skulle messa Cindy och meddela att jag hade slutat fick man sms från henne där man blev tillfrågad om man ville bli hämtad. Inte direkt en fråga som man tackar nej till. På vägen hem fick man namnet på en av sina läsare här på bloggen, vilket var helt otippat.

Väl hemma hos de två tokfiorna så började mattpluggande. Hoppas bara att man inte förvirrat Cracky ännu mer. Efter ett tag så ringde min kontakt som jag skulle möta, vilket gjorde att det blev snabba ryck hem för att äta och träffa kontaktpersonen. Innan man åkte hem blev man erbjuden hjälp med pluggande om Daniel Defoe, något som man heller inte kan tacka nej till. I bilen hem så slår det en att det även var fotboll idag. 
Så kanske en timme efter man lämnat Ahvander mansion så är man tillbaka igen, denna gång för att plugga svenska.  Är numera igenkänd där som Cindy's mattelärare. Blev lite plugg och sedan en massa flumm. Tyckte ärligt talat lite synd om JB som ett tag fick stå ut med mig och Crackys galenskaper. Har sagt det förut, och kommer säga det många gånger. De där systrarna är helt underbara! Fick sedna skjuts hem av JB, hon är verkligen bara för gullig. Sitter nu här och tänker tillbaka på dagen och kan inte låta bli att le.
Imorron lär det väl bli lika galet eftersom jag lovat att hjälpa JB med en film som ska göras. Verkar ha blivit våran grej att hjälpa varandra med vårt pluggande. Jag klagar inte, gör pluggande bara roligare. 
//Jenny  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback