Har alldeles för mycket att tänka på

2009-11-10 @ 14:34:25

Sån otroligt seg dag hittills. Gick och la mig runt tolv, såg klart på How I met your mother vände mig sedan om för att somna. Efter att ha stirrat in i madrassen och taket i kanske en halvtimme så vände jag mig om mot tv:n och hoppades på att den skulle få mig att somna. Till min stora förvåning så var den avstängd. Timern jag ställt in hade alltså avverkats. Vilket betydde att det timmarna sedan halv tolv hade passerat på och klockan var nu kvart i tre. Slog på tv:n igen och titta en halvtimme innan jag insåg att jag inte skulle lyckas somna. Gick då istället upp, drack mjölk och vandrade runt på altanen några minuter. Vilket annars alltid funkar. Men icke sa nicke. Slog mig då ner i stället i soffan och började titta på Get smart och hoppades att man skulle somna in.

Mycket riktigt så lyckades man somna, men bara en dryga halvtimme. Precis efter man vaknat kom mamma in vandrande i vardagsrummet och frågade vad som stod på. Berättade då att jag ännu en natt inte lyckats somna. Hon slog sig då ner bredvid mig och vi började prata lite grann. På en paus från pratande på bara några minuter somnade jag och lyckades sova två timmar i soffan. När jag sedan vaknade igen kände mamma på min panna och sa med barska ord. Du har feber, du ska inte till skolan. Var alldeles för trött för att tjafsa emot och orkade inte heller bry mig om mitt tal. Så gick och la mig igen.
Vaknade igen vid ett tiden. Då jag var fruktansvärt trött, men utan feber. Har sedan dess kollat på några serier och sådant. Förutom att de märks att jag inte fått mycket sömn inatt så känns ingenting.
Ska snart försöka plugga lite grann, så får vi se hur det blir med morgondagen senare ikväll. Som det ser ut nu blir det skola imorron.
//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback