dagen efter gårdagen

2009-11-26 @ 16:25:50
Om jag hade kunnat mörda med min blick så hade min mamma idag kunnat ställt upp i Mamma till en mördare. Men nu ska jag inte ge dig den tillfredsställningen Johanna och skirva ett inlägg om dig eller lägga upp en ful bild på dig.

Dagen började med en lagom härlig joggingrunda runt om i skolan. Som tur var så slapp jag den första halvan. Den fortsatte sedan med en mattelektion då jag förvånade mig själv och lyckades lösa en hel del tal. Men efersom Johanna ibland verkligne kan bete sig som en barnunge så blev jag tvungen att underhålla henne efter halva lektionen, och min effektivitet sjönk drastiskt. Dessutom startade världens diskussion mellan henne om mig, som jag fortfarande inte finner ord till.
Sedan var det dags för svenskan och svenska talet. Precis som vanligt så fattar man inte i efterhand vad det är som man jagade upp sig så för. Men det är iaf skönt att ha det avklarat.
Tack vare träningspasset i skolan idag så blev det ingen UF. Vilket betydde att man slutade direkt efter svenskan. Var otroligt skönt att komma hem tidigt, dock gör vinterhalvårets dystra mörka nätter så att det knappt märks om man slutar tidigare eller inte.
Imorron har man endast en lektion eftersom det är eget arbete på matten. Jippie, börjar tjugo i tio och slutar elva. Dessutom kommer det knappats bli någon lektion överhuvudtaget eftersom vi ska prata betyg med Petra. Förhoppningsvis så är madet en lektion då vi ska jobba med fördjupningsuppgiften så man inte får någon ny uppgift, plus att man blir den första som får prata. Vilket betyder att man kommer kunna komma hem tidigt imorron.
Nu är det en massa filmer som ska zippas upp och brännas, tänka sig att det aldrig tar slut!
//Jenny
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback