talet avklarat

2009-05-04 @ 19:03:15

Vilken sjuk dag.

Började redan på morgonen då man fick sms från Johanna, tydligen skulle den fröken inte komma idag eftersom hon var sjuk. Kom till skolan en kvart innan man började och den enda man såg var Natta.

Första lektionen var svenska. Vilket innebar tal för min del. Lyssnade på först på Natta och Andreas som höll inför hela klassen och sedan skulle jag och några till hålla i en liten grupp. Efter lite strulande som innebar att ingen annan än jag skulle hålla det samt att alla i min grupp drog så var det min tur. Paniken hade ännu inte spridit sig men den kom, så fort jag ställde mig framför tavlan så dök den upp.

Kändes som jag raceade igenom talet, stammade och hakade upp mig på varenda ord och skiftade mellan att mumla och skrika. Så fort man var klar var det bara snabbt bort från tavlan och sätta sig ner någonstans. Sedan kom kritiken. Tydligen hade man lyckats hålla talet i 4½ minuter istället för de 2 minuterarna som man misstänkte. Dessutom fick man bara en massa bra saker från åhörarna, vilket var hur underbart som helst. Hatar verkligen att hålla tal. Men det allra underbaraste är när man kommer ut från klassrummet och river sönder talpapprerna. En underbarare känsla finns inte!


Det blev sedan en massa kortspel för våran del. Jag, Karro, Sofie, Challe och Mingis slogs oss ner i cafeterian och spelade.  Vi skippade även coachtiden, eftersom den är mer än onödig. På kemin insåg man att över halva klassen saknas utav en okänd anledning. Fick även höra lite roliga saker. Under lunchen fick man vad man kan kalla underhållning, men var tvungen att hålla tillbaka skrattet. Vi sysselsatte och även med att göra en egen kortlek, eftersom cafeterian var stängd. Sedan blev det lite texas hold'em.

Glömde psykologiböckerna i skolan så inte kunde man plugga det heller när man kom hem. Kommer verkligen bli några sjukt jobbiga veckor och framförallt helger framöver för min del.


Ska till Jennie vid halv åtta tiden och klippa mig, har ännu inte riktigt bestämt hur man ska göra. Får se om det hinner lösa sig innan dess.

Kom även på att Karro berättade idag att hon förra veckan gjorde en av de gulligaste sakerna någonsin!

//Jenny

Kommentarer
Postat av: Diana

Det är hemskt! och alldeles för mycket på så kort tid, varför körde han inte omprov från början? GAH vilket pucko han är!

2009-05-04 @ 20:04:32
URL: http://bittrasanningen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback