tillbaka till plågan ...

2009-03-02 @ 15:18:25

Är helt slut i kroppen. Den första skoldagen var verkligen påfrestande. Inte nog att den började tidigt, halv nio. Första lektionen var dessutom seg och såklart kör alla lärare på som om varken lovet eller helgen existerat. Blev sedan med tvingad på en tur till centrum. Men på vägen dit fick jag berätta en sak som berörde en gemensam vän till mig och Karro, och Johanna fick höra skvallret. Caochtiden gick precis som väntat åt till att gå igenom enkäten. På kemin var jag duktig nog att inte följa med Johanna, Hamrin och Karro till Hanninge, utan stannade istället kvar med Mingis. Behöver verkligen all hjälp som kan erbjudas med kemin, dessutom har jag börjat inse att om man lägger ner tid och energi på att koncentrera sig så förstår man det mesta.


Följde med Mingis sen till tandläkare,. Ytterligare en mysig promenad i vinterkylan och blåsten, och jag som inte smörjde in kinderna igår. Efter det blev det en tur till centrum där de inhandlades lite saker. Tillbaka till skolan där vi åt en gudomlig lunch. En av de godaste rätterna jag någonsin ätit i någon skola. Sedan tog vi såklart den inköpta efterrätten vaniljmunkar. Den var verkligen god.

Sista lektion var samhälle, som vi fick sluta tidigare ifrån för att kunna svara på några frågor. Som jag nu kom på att jag glömde, men hade nog ändå inte besvarat dem.


På bussen hem med Johanna som sällskap var det en massa saker som sades och vi hoppade emellan tre - fyra samtalsämnen hela tiden. Vi spådde även framtiden.

När man kom hem såg jag att jag hade fått godkännande från vägverket. Så nu är det bara att dra igång med övningskörandet.

Ska nu ta och vila ett litet tag innan jag drar igång med pluggandet. Biologi och radiojournalistik.

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback