nothing's ever set in stone

2009-07-11 @ 00:37:31

Gjorde under färden ner till Malmö ett tappert försök att läsa den fjärde och sista boken i Twilight serien, det misslyckades. Gjorde ytterligare ett försök en vecka efter det, även det misslyckades. Har inte heller ännu läst den sista Harry Potter boken. Brukar alltid vara så, jag kan ha en serie, bok, tv, eller någon annan slags som jag verkligen älskar. Men när den sista delen ska på något sätt tas igenom för mig, så tappar jag intresset för den på något konstigt sätt. Jag vill veta hur det slutar, jag kan gå igenom de tidigare delarna hur många gånger som helst. Men vid den sista tar det stopp. Jag brukar t.o.m. fråga mina vänner hur det slutar, men kan ändå inte ta reda på det själv.

Har nu insett varför. Jag vill inte att det ska ta slut. Jag vill inte att serien ska sluta. Trots att jag vet att den är slut, och jag redan vet hur det slutar så känns det inte som den är slut, så länge jag själv inte sett eller läst det. Snacka om att lura sig själv.


Dagen började tidigt. Gick upp 50 minuter efter att klockan ringt. Så det blev stressigt och hann såklart inte tidsmässigt. Men det gjorde inte så mycket, eftersom mamma också var sen. Åkte iväg ett par timmar och kom sedan hem med två linnen och ett halsband.

Jonna hade då försökt få tag på en och undrade om man ville hitta på något. Det beslöts att det skulle bli senare. Åt lunch, kusinerna och mormor kom förbi. Mamma och pappa åkte sedan bort för att köpa någon tejp till den nya diskmaskinen pappa köpte idag. Ivan och Lina kom förbi, de spelade och åt lite. Sedan kom mamma och pappa hem, dags för oss att äta. Fjärilskotletter stod på menyn, MUMS!
Blev sedan så trött så jag lyckades somna, blev verkligen inte mycket timmars sömn inatt. Missade messet från Mr. Untied om tillåtelse att komma förbi. Väcktes ändå lite senare. Var bara att hoppa på cykeln och cykla över. Var där ett tag. Som vanligt, lika trevligt och underbara människor. Kom precis hem. Lyckades ta mig hem helskinnad, trots Jonna uppskrämmelse straxt innan avgång.

Någon som vet när Karin kommer hem?

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback