LIVRÄDD!

2009-07-24 @ 22:59:02

Sitter och tittar på Gang of New York då man plötsligt hör en hund skälla i bakgrunden. Tror först att det kommer från filmen, men eftersom jag inte kände igen det ljudet, vilket man borde, och det fortsätter så insåg jag att det kom från mitt vidöppna fönster. Kollar på klockan som jag alltid gör så fort jag hör något konstig nu för tiden, har lite skuldkänslor sedan grannens garage blev hel tömt på alla sportbilar och sånt mitt i natten. Efter ett tag hörde man hur det kom närmare och närmare men trodde först att det bara var en inbillning, tills jag plötsligt såg något röra sig utanför fönstret. Flög upp en idiot och slängde mig från fönstret. Nu hörde man klart och tydligt att hunden var utanför mitt fönster. Rusade in till mamma och pappa och började skrika om hunden. Mamma flög upp nästan lika skrämd som mig och tittade ut. Sedan sa både hon och pappa att det var ett rådjur. Min första och enda fråga var hur fan kan ett rådjur låta så? Lät precis som en hund som löper amok. Gick in i mitt rum igen, ställde mig på drygt 1½ meters avstånd från fönstret och bara lyssnade. Ville stänga det, men vågade inte går fram. Stod bara och lyssnade samtidigt som jag väntade på att något skulle komma flygandes in genom mitt fönster. Det troliga rådjuret vägrar att bege sig därifrån och fortsätter skälla eller vad man nu kallar det, tro mig det lät precis som en galen hund. Ryckte till varje gång den lät och bad verkligen att allt bara skulle spelas över.


Plötsligt försvann det. Det blev tyst ett par minuter, tittade på klockan och konstaterade att den låtit i över tio minuter så vitt jag vet om det. Satte på ljudet igen och fortsatte kolla på filmen. Efter ytterligare några minuter hör man hur den låter på avstånd igen. Höjde då volymen på tv:n och sitter just nu vettskrämd och försöker bara koncentrera mig på filmen. Är just nu riktigt vettskrämd och skakar i armarna. Så typiskt mig att jaga upp mig över ingenting. Men fy fan vad den lät. Skulle inte förvåna mig om drömmer mardrömmar om händelsen invävd med något om ormar. Eftersom man de senaste två nätterna drömt om äckliga ormar, dessutom har drömmarna bara blivit värre. Nej, usch var trött för tjugo minuter sedan, men nu vill jag fan inte sova. Det här är bland det värsta jag varit med om.

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback