1050 meter

2009-07-14 @ 13:55:12

När man vaknade imorse somnade jag direkt om, låg och halvsov, dröm världens sjukaste dröm vilket gjorde att man stängde av klockan. Vaknade 40 minuter innan vi skulle åka, låg kvar i ytterligare några minuter innan jag tvingade upp mig själv. Förvånansvärt så hann jag faktiskt till den bestämda tiden, var t.o.m. lite tidig.

Tog ut lite pengar och sedan åkte vi inte till Skanstull och Eriksdalsbadet. Både Karin och jag var riktigt trött så vi var helt borta på vägen in. Väl i bassängen insåg man att vi återigen lyckats hitta äckliga grannar. Karin försökte även sätta ett mål, 1 km på 40 minuter. Men jag sa prompt nej. Det tog oss ungefär 41-42 minuter att simma 1 km, vilket innebar 1 minut/längd. Jag blev lite imponerad.

Vi simmade 1 km och 50 meter. Var inte speciellt trött efter, hade lätt kunnat simma ytterligare 200 meter. Men kände ändå att det var bra för att vara första gången. Känns otroligt skönt nu att man faktiskt tagit ut sig själv, utan att vara så speciellt trött nu ett par timmar efteråt.

Det bestämdes att det blir simning nästa vecka igen, på tisdag om Karin inte har dubbelbokat som vanligt. Jag är seriöst riktigt taggad. Älskar verkligen att simma, det är hur skönt och avslappnande som helst. Funderar på att skaffa en till simkompis. Funderar även seriöst på att till hösten köpa årskort eller något liknande och försöka hinna med att simma minst en gång i veckan. Men då måste man som sagt ha en simkompis, har inte riktigt nått upp till den självständigheten ännu.

Vet inte riktigt vad som händer resten av dagen. Hade lust att hitta på något ikväll, typ bowling eller så. Men de flesta verkar upptagna. Ska iaf försöka övertala mamma att vi ska upp till Danne och titta på hans bygge. Verkar äntligen hända lite saker där.

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback