Ivanhoe!

2009-01-01 @ 13:22:46
Så nu har man vaknat till liv och kommit upp ur sängen. Tanken var att det skulle bli lite pluggandet idag, men pappa påminde mig nyss att det var den första idag så skolböckerna kan gå och ta sig. Nej, idag är det Borta med vinden och Ivanhoe som gäller. Ivanhoe, har verkligen väntat på den filmen. Missade den förra året, vilket var en katastrof.

Gårdagen, vad ska man säga? Kom till Ahvander två minuter över sju, fick en liten utskällning. Men eftersom maten ännu inte var klar så blev det ingen större grej av det. Fick sedan titta på medan de tre flickorna gjorde sig i ordning för en fest som de ännu inte visste placeringen på. Efter mycket trassel och stressande kom de iaf iväg.- pga. en hel del anledningar kände jag inte för att följa med så begav mig hemåt istället.

På vägen hem for tankarna runt och jag insåg snabbt att den lilla alkoholmängden man fått i sig hade börjat värka. När man väl kom hem satt morfar i soffan och babblade på som vanligt. Älskar morfar när det blir sådana kvällar. Han kan babbla på om precis vad som helst ... han påminner en hel del om mig själv vid trötthet och annat, vilket alltid får en att skratta.


Ska nog ta och hoppa in i duschen nu innan filmen börjar på riktigt.

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback