En riktigt traumatiskdag

2009-01-08 @ 16:39:26

Har precis kommit hem från skolan, är fortfarande i chock tillstånd.

Dagen började riktigt hemskt, när klockan ringde så trodde jag att någon gått in i mitt rum och ställt fram den två timmar. Det var verkligen inte kul att vakna, dessutom har de programmen jag brukar vakna upp till inte börjat än. Vilket stärkte min teori om buset ännu mer.

När man väl kom till skolan upptäckte man att Diana och jag inte bara har likadana tröjor, utan vi båda lyckats ta oss den på samma dag. Var just därför jag försökte undvika att vara i närheten av henne så mycket som möjligt. Hatar verkligen sånna situationer. På rättskunskapen fick vi reda på vårat slutbetyg, både jag och Karro tyckte att vi förtjänade ett högre, men det är sånt man få leva med.

Vi fick en jätte lång rast innan biologin som var jobbig att ta död på. Den hemska dagen fortsatte även här eftersom Karro påpekade hur tråkig jag var. Sedan fick vi se lite film med egna röster till. När biologin drog igång fick vi hålla på med Cuckalaker. Vi skulle sortera dem i olika grupper utefter deras utseende som inte alls stämmer med verkligheten, fråga mig inte vad vi lär oss av det.


Sen var det lunch, fick äta korv och potatis återigen. Gårdagens middag. Efter det var det engelska då vi fick tillbaka våra provresultat. En aningen besviken men det gick bättre än sist, vilket bara är positivt. Sedan fick vi svara på frågor som bara jag i min grupp kunde besvara eftersom jag var den enda som någonsin läst boken.
På den önskvärda rasten mellan engelskan och samhällen gick vi och åt igen. När lektionen sedan började tog det inte lång tid innan en välkänd sekvens spelades upp. Återigen flyttade jag ifrån Johanna och Karro efter att de uppfört sig helt oacceptabelt. Ska inte gå in på det så mycket, men Karro ritade mig i ansiktet, vilket jag ännu inte förlåtit henne för. Resten av lektionen gick åt till en helt annan sak än vad den skulle gå åt till.

Sedan var det dags för KKT, och provresultat ännu en gång. Både jag och Karro var livrädda för att vi fått ett IG, vi var bara inte rädda, vi trodde verkligen det. Saker och ting blev inte ännu bättre när läraren sa att resultaten var hemskt utspridda och om man varit närvarande alla lektioner fick man ett G. Vi kände oss så stekta som bara ägg kan göra på månen. Efter mycket om och men fick jag gå fram, och såklart vill läraren dra ut på det hela. Men på något mirakulöst sätt hade jag fått ihop ett VG på provet, vilket också blev slutbetyget. Överlycklig över denna händelse återvände jag till min plats där jag upptäckte att jag fått med mig två prov. Det andra var visst Karros. Väntade ändå tills hon blev uppropad och vi båda två vandrade iväg från lektionen glada, men oerhört chockade. Vi båda hade lyckats fått varsitt VG.

Oj, blev visst återigen ett långt inlägg. Aja, skolan har börjat igen och antar att allt är tillbaka till det vanliga.

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback