first day, CHECK!

2009-08-24 @ 17:46:13

Första skoldagen i trean var då avklarad. Är helt slut nu, kan inte direkt påstå att det är pga. skolan eftersom man knappt ansträngde sig. Började på morgonen med coachtiden med våran käre lärare Lars-Olof, det inleddes med prat om vädret och vattnets temperatur. Sedan började han babbla på precis som han brukar, med andra ord att han läser innantill från pappret han fått samtidigt som han sluddrar. Efter det var det dags att börja med schema, såklart var dagens första och enda lektion matte D. Till min och Johannas stora förfäran så ska vi ha Lisa som lärare i den kursen. Kärringen jag hatar efter incidenten som skedde i våras. Vilket har bara fått mig att hata rektorn ännu mer. Vet fortfarande inte om hon är en utbildad matte D lärare eller inte.

Bussen hem, fick traska och utsättas för värmeslag. När man kom hem åt man, sedan ringde mormor och bjöd över en på en liten fika, och inte tackar man nej till det inte. Svängde över dit en liten stund sedan åkte mamma och jag till Farsta och inhandlade lite onödigheter. När man sedan kom hem stäade jag det sista, men orkar inte dammsuga så det ska göras imorron. Vad jag däremot ska göra snart är att räkna matte, och senare ikväll är det fotboll som gäller.

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback