En dramatisk dag

2009-04-01 @ 15:01:45

Blev klar sjukt snabbt imorse. Det tog mig bara en halvtimme efter jag gått upp och sedan satt jag vid datorn, fullt påklädd, sminkad och hunnit ätit frukost. Fick då ett väldigt jobbigt dilemma. Åka bussen, eller tigga skjuts så man skulle kunna läsa mer  Ljudet av ditt hjärta. Men efter en liten tids betänkande så insåg jag att jag inte kände för att läsa den, så tog beslutet att ta en morgon promenad till busshållplatsen. Men eftersom jag helt plötsligt blev osäker på om vi hade psykologi eller inte och både Karro och Mingis aldrig svarade så tiggde jag skjuts istället.

Men morgonen bjöd inte bara på dessa trevligheter. Nej fick imorse reda på, så som många andra människor i vårat avlånga land, att Jacob Öqvist i stort sätt blivit kickad från Vakna med the vocie. Hur fan kan man sparka honom? Det är ju han som är programmet. Hoppas verkligen att detta bara var ytterligare ett sjukt tråkigt och helt meningslöst aprilskämt. Fattar verkligen inte meningen med första april.


När man väl kom till skolan fick man reda på att Karro blåst Sinem riktigt rejält, vilket var hur roligt som helst. Vi beslöt oss även för att blåsa Johanna. På psykologin tittade på en film, fick en att tänka en hel del. Och med en hel del menar jag att resten av dagen. På lunchen lurade vi i Johanna att Karro och hennes familj skulle flytta till Göteborg. Innan matte utspelades världens drama inna på naturavdelningen. För att sammanfatta detta så bevittnade vi en av fiskarnas död. May you rest in peace. Matten flög förbi. Var duktig och räknade en hel del tal medan Johanna satt bredvid och lät sin barnsliga sida komma fram.Sitta lektionen var idrott då Martins försök till ett aprilskämt total misslyckades.

Är nu hemma, borde egentligen plugga matte. Man har en massa andra saker som jag hellre skulle vilja göra, och vissa saker som måste göras. Får se hur det blir med det hela.

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback