En kort sammanfattad lördag

2008-11-22 @ 18:06:11

Varför har jag och flera andra gått runt och önskat att det ska börja snöa? Varför var det tvunget att komma idag, kunde de inte hållit sig åtminstone en dag till?

Har lärt mig en sak idag, skaffa aldrig ett jobb med jour.


Vaknade tidigt imorse av en enda anledning. Handledarkurs. Var riktigt segt att gå upp och därför låg jag kvar i sängen i 1 timme och en kvart innan jag tvingade mig själv upp och fick stressa för att hinna. Egentligen skulle både Danne och pappa följe med, men en halvtimme innan vi senaste kulle åka ringde morfar. Första riktiga snön föll ju ner imorse, vilket betydde att alla giriga människor i vidja och högmora vill ha plogade vägar, vilket betydde att Danne var tvungen att ploga och kunde därför inte följa med.

Fick då sitta instängd i ett litet rum med pappa, äckel läraren och en massa okända människor i fyra timmar och låtsas lyssna på honom. Som tur var fanns det ett välbekant ansikte där, Emelie.


Efter handledar kursen kom man hem och skulle egentligen plugga. Men kände en sådan stor saknad av mina kusiner och mormor, så beslöt mig för att skjuta upp det och träffa dem en kort stund.

Tiggde sedan skjuts hem av Danne. Såg då på fotbollen samtidigt som jag läste Om jag kunde drömma.

Väntar just nu på att mamma och pappa ska komma hem med pizzan de nyss åkte för att hämta. Resten av kvällen kommer endast bestå av en massa mys. Ska försöka läsa ut boken, så jag kan fokusera på pluggandet nästa vecka. Har ungefär 100 sidor kvar, och sex timmar på mig att läsa så omöjligt lär det ju inte vara. Dessutom är den så grymt spännande just nu.

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback