Min lilla husky.

2008-06-03 @ 22:32:29

Idag när jag och mamma åkte till Hanninge så såg vi två Siberian Husky. Jag älskar verkligen den hundrasen, finns ingen finare.

Synen av de två fick mina drömmar om en egen att väckas till liv igen. Berättade hela upplägget för mamma.


Husky  Siberian Husky.

J: "Jag ska ha en vit/svart, precis som den hunden, fast lite mörkare, och han ska ha iskalla blåa ögon. Det ska vara en hane."
M: "Du är galen i killar du."
J: "Ja, men tikar är så jobbiga när de löper."
M: "Men hanar blir ju galna när de får syn på en tik som löper."
J: "Men min husky ska vara bög."
M: "Haha, och hur ska du lyckas med det?"
J: "Jag ska klä honom i rosa."


När jag sedan tog upp planen igen och nämnde att jag skulle döpa hunden till Bert blev mamma genast skeptisk. Men men, det kommer ju vara min hund så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback