13 sidor senare ...

2008-01-03 @ 20:39:23

När man pratar om händelserna så kommer de. Med andra ord, jag tror att jag nyss läste favorit "händelse/scen". Den var helt olik den i filmen, mycket tråkigare och mycket svårare att förstå.  Kan iaf glädjas åt att boken verkar komma till sin mest intressanta del nu, efter ungefär halva boken.
Måste bara påpeka att jag finner det lite komiskt att författaren Jane Austen har döpt den flickan som är den allra vackraste och mest godhjärtade i handlingen, efter sig själv. Där kan man prata om självfötroende.

Ska sluta analysera boken, kan inte vara kul för de som läser. Ska bara uppmana folk att se filmen, iaf den nyinspelade. Den är faktiskt riktigt bra! Gillar man den så kan man orka sig igenom boken. Det är den enda anledningen till att jag orkar läsa den. Ja förutom att jag måste läsa den, eftersom det är en skoluppgift.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback