pinsamt, riktigt pinsamt.

2008-02-23 @ 21:37:46

Melodifestivalens höjdpunkt var som väntat Björn Gustafsson. Men att han skulle ha kvällens bästa bidrag var inte lika väntat. Om man bara hade fått röstat på honom så hade han lätt gått vidare till globen ikväll.

Efter ungefär halvvägs in i hans låt, innan han nämnt Carina Bergh's namn så satt jag och tänkte på att låten påminde mig lite om min kära vän Karin. Blir påmind om henne lite då och då har jag märkt, men det måste beror på att hon finns överallt, inom mig. Hon ser mig överallt. Lite Disney film känsla över det hela.


För övrigt var det nästan pinsamma bidrag ikväll tycker jag. Inte lika pinsamma som det förra gången med Kebabpizza, men det var nära. Man verkligen hur det börjar gå ut för melodifestivalen nu. Anledningen till det tror jag är att det inte längre är schlager utan alla möjliga låtar nu, det förstör hela tävlingen.


Men trots det dåliga startfältet så tycker jag att det fanns något ännu pinsammare, och det var att Frida gick vidare medan Patrik Isaksson åkte ut. Ärligt talat, hennes bidrag var verkligen hemskt. Hela hon är hemsk och pinsam! Kom ihåg när vi såg henne i somras på sommarkrysset. Jag hade ingen aning om vem hon var när hon började repa. Men jag skämdes som fan när jag satt där och lyssnade på henne, ville bara sjunka genom marken.


Nej, nu ska man försöka få den här irritationen att försvinna genom att titta på The pacifier.

Idag skedde även en historisk händelse, eller jag tror det iaf. Tror det var första gången någonsin som Alexander Bard uppträdde utan shorts! Det var iaf första gången jag såg honom i annat än det. Helt ärligt, så passade han bättre i ... vad man nu kallar det han hade på sig.

IBM, man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback