Min förebild.

2008-02-23 @ 16:24:43

Satt nyss och kollade på fotboll. Kom då fram till något som jag egentligen vetat om under en längre tid, utan att riktigt inse det. Jag har en, jag skulle inte använda ordet idol, möjligtvis förebild.


Fråga mig inte varför, för det kan jag knappt svara på. Det enda jag vet är att jag verkligen beundrar den mannen, eller gubben. Han har sådana egenskaper som jag själv skulle vilja ha. Han har kontroll på allt han gör. Han verkligen brinner för det han gör och vill hela tiden utveckla och förbättra allt som har med det att göra. Han verkar beröra alla människor har möter och har ett sådant stort hjärta. Han vill lära känna varje individ han arbetar med och tillsammans med den personen gå igenom både framgång och motgång och utvecklas med den.

Det går inte att beskriva honom. När jag tänker på honom blir jag helt mållös. Det känns verkligen som jag står vid början av en lång trappa och tittar upp mot toppen, och där allra högst upp står han, Arsène Wenger. Det låter helt sjukt, och som jag sa så har jag ingen aning om varför jag ser upp till honom. Märkte idag att det är något som jag gjort under en längre tid.


Jag ska inte säga att jag vill bli som honom, för det vill jag inte. Men när man hör vad alla andra människor runt omkring honom tycker och tänker om honom, så märker man vilken stor människa han är. En sådan människa som man knappt tror finns, ungefär som en hjälte. Inte en superhjälte utan en sådan hjälte som är vardaglig.

Det låter helt sjukt att jag sitter och snackar om en 60-årig gubbe på det här sättet. Men han, han är verkligen så otrolig? för mig.  

image140
Tummen upp för Arsène Wenger.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback