JULLOV!

2008-12-19 @ 15:57:02

Har nu äntligen kommit hem från en händelserik dag. Mina ben värker verkligen, fötterna nästan lika mycket.

Dagen började med en samling i skolan där vi fick lite lussebullar, pepparkakor och festisar. Fick även lite skönsång från Andreas och Saied. Sedan var det lite musik och dans på den stora samlingen som sedan följdes utav ett långt och plågsamt tal från rektorn. Slutade kvart över tio, vilket betyder att det var då jullovet började. Det blev lite kramande och sedan satt man på en proppfull buss med Karro som sällskap.

Hann vara i Farsta i två minuter själv innan mamma ringde och undrade om jag ville åka hem. Hon var själv i närheten. Blev hämtad och åt hemma innan man var tillbaka i Farsta för att träffa Karin. Som vanligt blev det en massa flumm och skratt. Vi sprang även in i människor som vi båda kände, några av dem var mina kära klasskamrater Aho, Diana, Andreas, Kim och Caroline.


Någon minut innan Karin skulle ta sin buss sprang vi ihop med systrarna Ahvander. Beslöt mig två minuter senare för att stanna kvar i Farsta och vandra runt med dem, vilket man fick. De är så snälla. Så när Karin klivit på bussen sprang jag iväg till dem. Som vanligt var det mysigt och avslappnande att vara med dem. Men efter någon timme värkte benen och fötterna för mycket så ringde mor och åkte hem.

I bilen hem var jag glad över att jag lyckats köpa en av återstående presenterna och den andra kom jag på. Blev dock lite besviken över att jag inte köpte två presenter till mig inne på Cubus.

Fick precis reda på att man nu ska tillbaka ut i julhandlandet. Ska fixa de sista nu med mor och far. Ska bli skönt med en mysig vilodag imorron.

//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback