En händelserik dag.

2007-11-13 @ 17:36:46
Ja, detta var verkligen en händelserik dag på alla sätt.
För att börja deteta inlägg ska jag åter igen påpeka hur fel det blev igår. Hur kan man ta livet av Sara? Hon är ju nästan det som allt kretsar runt om! Snacka om att dom har förstört HELA serien nu! Men jag och Johanna diskuterade det idag ... och vi båda tror att det var en docka eller en annan person som liknade henne. För seriöst, det strider mot alla lagar att döda henne. Vad är det för mening med att göra det? Vad fyller det för funktion, INGEN!
Herregud vilken nörd jag är som är så upprörd över ett program. Kan verkligen inte släppa det, man gör bara inte så.

Imorse vaknade jag kvart över sex av min väckarklocka, tjugo i sju gick jag upp. Runt tjugo i åtta gick jag ut för att hinna med min buss som går åtta. Allt detta visade sig vara helt onödigt. Jag kunde lika gärna ha vaknat sju av min väckarklocka för att sedan gå ut kvart över åtta tiull bussnen (en timmar senare än vad jag vaknade). Anledningen till detta är att min älskade buss, som jag verkligen älskar oerhört mycket inte kom idag. Istället fick jag vänta på nästa buss, den som går en halvtimma efter. Alltså klockan halv nio då jag börjar. Men istället fick jag tillbringa en timma ute i detta härliga väder som vi hade. Okej, om jag ska vara ärlig så gillar jag faktiks snö.. när det väl är snö och inte slask. På bussen fick man iaf en sittplats, men jag kunde knappt gå när jag klev på den. Mina tår var som isbitar. Fick syn på Finnen när man stannade till i farsta strand, vilket troligen var ett av de lyckligaste ögonblicken på dagen (tro mig, det var inte många). Jag kom ungefär tjugo minuter för sent till Mänken. Men min coach, Lars-Olof brydde sig knappt. Efter ett litet missförstånd fick jag lappen med mina omdömen på. Var rätt så kul att läsa... förutom idrotten där man har IT. Fattar egentligen itne varför, jag gör ju mina cp rehabövningar. Hade MT i NK, historia och Datakunskap. T+ i pedled och spasnka och resten T. Den storaq överraskningen var matten, jag har T! =O

Senare samma dag lyckades man tappa bort sina nycklar, jag är vekligen begåvad.. =/ Fattar inte hur jag lyckades med det. Men innan jag gjorde det hade vi matte. Dom första tjugo minuterna kändes som en evighet. Vi hade en genomgång och jag kollade på klockan och förväntade mig att det bara skulle återstå tjugo minuter. Jag var tvungen att fråga Johanna när vi började, vi både fick världens chock när vi insåg hur mycket det var kvar av lektionen. Men då fick vi en uppgift som vi faktiskt gjorde, och vi arbetade på väldigt effektivt. Vi gjorde i stort sätt hela och hade rätt också! Bästa mattelektion för mig hitills! Är riktigt stolt just nu. 
Sedan tappade man som dagt bort mina nycklar. =/
På pedleden inledde vi lektionen med lite tjafs om vad vi skulle göra. Det slutade med att jag och Anna gick till centrum, medan Challe och Mingis satt kvar i skolan. Anna och jag lyckades faktiskt hitta några att betrakta och vi gjorde det väldigt bra enligt min mening. Men på vägen till centrum läckte det in i mina skor och det blev som en swimingpool. Inte mysigt alls.
Efter pedleden hade jag Latin. Återigen ställde jag mig frågan, hur kunde jag välja det? Men man är ju tvungen att stå för sina misstag. Kom för sent med flit, det brukar man göra dom dagarna man inte orkar. Hade ingen lust att gå på latinen idag, men tvingade mig själv att göra det. Vilket faktiskt var väldigt bra, för idag var det nästan roligt. Man fattade iaf vad man höll på med. Vi fick leta upp låndeord från latin både i det svenska och engelska språket. Dte låter jätte tråkigt, men det var faktiskt lite kul. Det var lätt också så man fick lite gjort.
Känner mig så duktigt efter allt plugg nu. Ska käka snart och sen ska jag skriva ett tal om Magnus Betnér som jag ska läsa upp imorron.

WOSHA!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback