Hemlis. :)

2007-05-08 @ 16:53:32
Det ska jag nu ska skriva om är egentligen en hemlighet, men Johanna även känd som Joppie kom på den. Nu ska jag försöka försvara den så att hon skvallrar vidare för hela vida världen. Snälla söta rara underbara Joppie, du måste försöka förstå mig att en sådan sak som det inte kan komma ut. Skamen skulle vara överväldig och det skulle aldrig kunna glömmas bort. Jag skulle för evigt få vandra omkring på denna jord med skam dragen över mig. Vart jag än gick skulle folk vända sig om och släng blickar efter mig, alla skulle känna igen mig och veta vem jag var. Föräldrar skulle dra intill sig sina barn för att skydda dom, båda ifrån den "smittande" sjukdomen som alla skulle tro jag hade och för att de är för små och skulle inte förstå. Långt efter min död skulle min själ vandra omkring ovan jord och under himmlen, alldeles ensam och utstött. Dom varken där uppe eller nere skulle vilja ha mig, har gjort för många synder för dom i ovan. Medans jag skulle äckla dom i den nedre världen.
Johanna, du måste förstå att när jag gör denna sak så är det det enda tillfället jag känner mig fri. Det är det enda tillfället då jag kan, får och vågar vara mig själv. Jag slipper bära den masken jag bär varjde dag, dag ut och dag in. Det är som jag svävar och inget kan stoppa mig. Det är det enda nöjet jag har här i livet, så snälla Johanna. Ta in det ifrån mig.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback