en av många saker som irriterar en.

2007-12-30 @ 16:37:25
Ska säga till alla hästälskare att ta farväl av "sina" hästar, och försöka uppfylla deras livsönskningar och så. För om 10-20 år så kommer det sättas igång ett projekt som kommer arbeta för att utplåna alla hästar från denna planet.

Jag är så fruktansvärt trött på dom dära gående hamburagrna och att man hela tiden som rätta sig efter dom. Jag är verkligen det, varje gång jag ser en häst så får jag lust att .... ja, låt oss säga att göra något dumt.
Om nu en del hästar, eller kanske alla (kan inget om hästar), nu är så rädda för bilar så är det mest idiotiska man kan göra att rida på/längs en bilväg, korsa den eller att rida i närheten av en överhuvudtaget. Folk skyller på att dom är för klena att rida i skogen och att de skadar sig lättare då, och just därför så måste de rida på bilvägar. Vems fel är det då? Jag menar hästar var från börjar vilddjur, vem var idioten som kom på att vi ska fånga in alla på hela jorden och styra och bestämma över deras liv? Att tvinga dom att varje dag bli ridna utav små skit ungar som vill klappa, mata, rykta dom hela tiden. En massa skit ungar som springer runt i deras "hem" (stallen) och skriker och skrämmer dom. Dom är ju verkligen som fångar.

Därför så fattar jag inte hur folk som äger hästar eller rider dom sedan kan komma och påstå att vissa saker är djurplågeri, som tex att man testar smink på andra djur. Visst är det djurplågeri. men är det så mycket bättre att ta ifrån djur deras frihet, låsa in och som sagt tvinga dem att ha en massa olika människor som ska springa runt och "ta hand" om dem varenda dag. Dessutom blir de bara svagare än vad dom var från början, så idagsläget kan dom inte ens vistas i deras naturliga miljö utan att utsätta sig själva för en stor risk att skada sig.

Egentligen så är det väl inte hästar jag har något emot, utan de människor som tar hand om dem. Deras dubbelmoral och tankesätt får mig verkligen att vilja ta en stekpanna och slå in tänderna på dem.
Jag gillar inte hästar, inte alls. Jag gillar inget som har något att göra med dem. Men på samma gång så tycker jag synd om dem.  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback